La Fundació La Veu del País Valencià naix per ajudar a impulsar l’edició del mitjà digital d’actualitat Diari La Veu del País Valencià , i de la Revista d’informació i crítica literària La Veu dels Llibres, a través del nostre mecenatge gràcies a les persones que fan les seues aportacions a través de l’agermanament al projecte.

La Fundació té el propòsit de donar suport i promoure els valors del valencianisme mediàtic, mitjançant la difusió i promoció de l’actualitat, la cultura, la lectura, la música i l’esport de la nostra terra, d’acord amb l’objectiu i fi exclusiu del foment de la llengua catalana/valenciana especialment en el sector de la comunicació i del periodisme al País Valencià.

El desenvolupament de l’objecte de la Fundació s’efectuarà a través d’alguna de les formes següents d’actuació:

1.- Promocionar l’ús social del valencià en el sector de les TIC, la comunicació i el periodisme.

2.- Assolir la igualtat lingüística i la recuperació plena del valencià en el sistema comunicatiu valencià.

3.- Potenciar els mitjans digitals i en paper editats en valencià i en clau valenciana que conformen el moviment del valencianisme mediàtic.

4.- Donar suport a l’edició de llibres en valencià de joves editorials valencianes.

5.- Ajudar a iniciatives digitals innovadores de continguts multimèdia i transmèdia en valencià.

6.- Contribuir a bastir el corredor mediàtic valencià-català-balear.

Si en el segle XX la normalització del valencià va dependre del sector de l’educació i de la implicació del professorat i de les famílies, en el segle XXI ha estat impulsada per la música, i dependrà del sector de la comunicació i del periodisme estratègic per visibilitzar-ne l’ús social més enllà de la cultura i l’ensenyament, per a vertebrar mediàticament el País Valencià i enllaçar-lo amb la resta de territoris que formen l’espai comunicatiu del català .

Moisès Vizcaino i Garrido
Fundador del projecte comunicatiu LVPV